„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”. /W. Szymborska/
Wiemy, że sięganie po książkę niesie za sobą wiele korzyści: rozwija umiejętność czytania i czytania ze zrozumieniem, wyobraźnię, pamięć, ćwiczy koncentrację, poszerza słownictwo, wiedzę o otaczającym świecie, odpręża, wycisza, a także wiele innych.
Chcąc zachęcić moich uczniów do czytania i tym samym doskonalenia techniki czytania zarówno cichego, jak i głośnego, zastosowałam piramidę czytelniczą. Dzieci czytały w domu codziennie, po 15 minut, co było potwierdzone podpisem rodzica. Zaś nagrodą za to było pokolorowanie jednej cegiełki. Zwyciężył Maciej Skorupka, który zakolorował 3 piramidy czytelnicze. Wyróżnienie zdobyły: Aleksandra Piećko, Wiktoria Iwańska, Sebastian Zaliwski, Julia Radziszewska, Alesander Zawadzki, Oliwier Śledź, Wiktoria Sielczak, Alicja Biernacka i Alicja Domańska. Dzieci też chętniej korzystały z biblioteki szkolnej. Niektóre poprawiły technikę czytania. Nasza klasa przeczytała najwięcej książek z biblioteki w I półroczu. I znów jako pierwszy był:
Maciej Skorupka – I miejsce,
Sebastian Zaliwski – II miejsce,
Zosia Kupisz – III miejsce.
Wyróżnienia otrzymały: Olga Czarnak, Alicja Biernacka, Szymon Wójcik i Wiktoria Iwańska.
Piramidy czytelnicze okazały się wciągającym zajęciem, szkoda tylko, że nie dla wszystkich. Mam nadzieję, że w II półroczu będzie lepiej😊
Elżbieta Wilk